Известие

Collapse
No announcement yet.

Задно окачване на 155-ца

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Задно окачване на 155-ца

    Здравейте колеги
    Ще започна темата си малко от далеко още преди 1 година когато седнах от 33-ката в 155-цата си казах "Олеле колко е нестабилна" но си го обясних с по високия център на тежестта и други такива глупости но лятото на 2008 ходих при 4-ма различни майстори по качвания според тях всичко е ок на 100%. Реших че ще си купя два задни амортисьора и всичко ще е ок, е направих го като си купих два нови маслени амортисьора еднодействащи и когато отидох да си взема колата от майстора тои ми каза "момче не те разбирам защо сменяш оригиналните ти газови двойнодействащи с тези маслени боклуци сега колата ти е още по мека отзад и съответно ще е още по нестабилна,ако не ти харесва така върни се обратно и ще ти върна старите..." така се и случи колата стана като пияна 1000км по късно си върнах всичко по старо му. Продължих да си карам нестабилната кола до миналата седмица когато в раздела на нашия форум "продава" не излезе обява че се продава цяло окачване от Ку4-ка (според колегата окачването било по ниско от на стандартна 155-ца и много по стабилно)колегата ми прати предни,задни пружини и 4 амотрисьора. Е реших първо да монтирам само отзад за да изчезне най после гадната нестабилност, пружините се оказаха еднакво високи но ок ку4-ката бяха по дебели и понеже амортисьорите които ми пратиха не стават за нищо сложих моите стари защото били перфектни. Резултата бе следния колата или е със същата височина или малко по висока отзад и отново е мека, баси филма направо откачам. Нямам нищо против височината но стабилността е ужасна.
    Сега в главата ми се случват лоши неща и ми идват лоши мисли какво да правя?
    1 вариант: да се направя на голфаджия и да отрежа по една навивка от задните пружини(или половин навивка)
    2 вариянт: да дам на един келеш двата маслени амотрисьора които не ми трябват за нищо и да ги напълни с гъсто масло примерно М10Д или трансмисионно(момчето си разбира от работата) и да си запазя нормалната височина на пружините
    3 вариянт: да сложа стартото окачване и да се моля всеки път като влизам в завой

    Предното изобщо няма смисал да го слагам на този етап защото там вече пружините са с по една навивка по къси и алфата ще се надупи много и ще търси мравки по земята.

    Колеги моля за помощ кажете вашите мнения и предполагам как някои от вас ще си кажат абе тоя с 1.9ТД голям състезател до дава не е така колеги просто искам да се возя в една стабилна на пътя кола и само да кажа че имам и Пасат Б3 комби 1,9ТД които е в пъти по стабилен от алфата което ме навежда на мислите че не се подзирам излишно и не мисля че е нормално.

    И така благодаря на всички предварително и ПОЗДРАВИ !!!
    92' Alfa Romeo 33 1,4 boxer SW(66kW)-бивша
    95'Alfa Romeo 155 1,9TD(67kW)-бивша
    90'Alfa Romeo 33 1.7 16V boxer(97kW) -бивша
    00'Alfa Romeo 146 1.9JTD(77kW+)-настояща

  • #2
    Трябват ти хубави газови амортисьори, нови, за друг съвет не се сещам
    Alfa Romeo 155 1.8TS
    Alfa Romeo 156 1.9 16V m-jet

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от ALFA CORSE Покажи съобщение
      Трябват ти хубави газови амортисьори, нови, за друг съвет не се сещам
      ок но според майсторите моите са си супер тези газовите двойно действащите с които си дойде колата.......
      92' Alfa Romeo 33 1,4 boxer SW(66kW)-бивша
      95'Alfa Romeo 155 1,9TD(67kW)-бивша
      90'Alfa Romeo 33 1.7 16V boxer(97kW) -бивша
      00'Alfa Romeo 146 1.9JTD(77kW+)-настояща

      Comment


      • #4
        ако направиш вариант 1 - всеки завой задницата ще те изпреварва. 155-цата хич не е нестабилна кола и незнам какво означава за теб нестабилна... лично аз си намерих пружини - малко по-спортивни и малко свалиха колата надолу(особенно отпред). Ефекта за мен е задоволяващ - сега държи още по-готино по завоите и при прехвърляне на тежестта от ляв в десен завой или обратно няма онова кашично изхвърляне което се получаваше с оригиналните(за мен малко меки задни) пружини.
        Хубаво е да се огледа добре и задният мост - при 155 е един цял и ако има нещо недередно, някой който познава 155 би трябвало да го открие! Регалж минавал ли си някога? Той задният мост не се регулира ама при реглажа се взима предвид и ако има кривина или нещо геометрично енредно би трябвало да се види!


        Даването на газ, води до пристрастяване!
        Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
        Volvo V50 2.0D by RuBig

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от Furious 155 Покажи съобщение
          ако направиш вариант 1 - всеки завой задницата ще те изпреварва. 155-цата хич не е нестабилна кола и незнам какво означава за теб нестабилна... лично аз си намерих пружини - малко по-спортивни и малко свалиха колата надолу(особенно отпред). Ефекта за мен е задоволяващ - сега държи още по-готино по завоите и при прехвърляне на тежестта от ляв в десен завой или обратно няма онова кашично изхвърляне което се получаваше с оригиналните(за мен малко меки задни) пружини.
          Хубаво е да се огледа добре и задният мост - при 155 е един цял и ако има нещо недередно, някой който познава 155 би трябвало да го открие! Регалж минавал ли си някога? Той задният мост не се регулира ама при реглажа се взима предвид и ако има кривина или нещо геометрично енредно би трябвало да се види!
          Да когато смених предните носачи и биалети минах и на реглаж сходим е задния мост.
          Вариант 1 защо ще ме изпреварва задния мост? от къде намери твоите задни пружини? искам и аз амортисьорите отзад оригиналните ли са?
          92' Alfa Romeo 33 1,4 boxer SW(66kW)-бивша
          95'Alfa Romeo 155 1,9TD(67kW)-бивша
          90'Alfa Romeo 33 1.7 16V boxer(97kW) -бивша
          00'Alfa Romeo 146 1.9JTD(77kW+)-настояща

          Comment


          • #6
            :_)

            Колега има нещо недобре в колата ти. Принципно 155 си е стабилна кола. Има склонност към недозавиване но иначе е стабилна. И да те попитам ти предните амортисьори проверявал ли си.
            Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
            Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
            Peugeot 508 RXH 02.2013

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от Alexanderbb Покажи съобщение
              Колега има нещо недобре в колата ти. Принципно 155 си е стабилна кола. Има склонност към недозавиване но иначе е стабилна. И да те попитам ти предните амортисьори проверявал ли си.
              Ами не предните не съм ,но съм почти сигурен че нестабилността идва от задницата но пък знае ли човек
              92' Alfa Romeo 33 1,4 boxer SW(66kW)-бивша
              95'Alfa Romeo 155 1,9TD(67kW)-бивша
              90'Alfa Romeo 33 1.7 16V boxer(97kW) -бивша
              00'Alfa Romeo 146 1.9JTD(77kW+)-настояща

              Comment


              • #8


                да не казвам голяма дума но 70 - 80 % от стабилноста идва от предницата. Не случайно предните са почти 2 пъти по-скъпи от задните
                Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
                Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
                Peugeot 508 RXH 02.2013

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от Alexanderbb Покажи съобщение
                  да не казвам голяма дума но 70 - 80 % от стабилноста идва от предницата. Не случайно предните са почти 2 пъти по-скъпи от задните
                  ОК колега звучи логично и наистина тях не съм ги гледал, сега да попитам..... така решавам и слагам предните пружини и амортисьори от Ку4-ка (пружините са с една навивка по ниски, което ще направи колата меко казано смешна) колата ще застане в поза драгстер с двигател ФИАТ 1,9 ТД в смисал че няма ли да е лоша стабилността отново с вирнатата задница?
                  92' Alfa Romeo 33 1,4 boxer SW(66kW)-бивша
                  95'Alfa Romeo 155 1,9TD(67kW)-бивша
                  90'Alfa Romeo 33 1.7 16V boxer(97kW) -бивша
                  00'Alfa Romeo 146 1.9JTD(77kW+)-настояща

                  Comment


                  • #10
                    Какво значи нестабилна кола? С 150км минавал ли си рязко от лява в дясна лента без да се прибиеш? Ако да значи всичко е окей...


                    Моята кола също беше зле в началото, но аз знаех че амортесьорите(предни) са ми за смяна... Задницата НЕ играе почти никаква роля(моите още не съм ги сменял макар че са от 92г..)...Това ти е и ОСНОВНАТА грешка...

                    Слагаш ЕДНИ ХУБАВИ газови амортесьори ОТПРЕД и просто ще се смееш на ПАсата

                    П.П В момента съм с НЕсъръзмерни гуми вече втора зима...опред съм 185/60 а отзад 185/70...Както се сещаш огромна разлика и вирната задница...Не съм усетил проблеми с каране по магистралата с 140км... Да си призная един път и за малко вдигнах 200км на новата отсечка на околовръстното..>Колата си стоеше супер
                    Last edited by VFTI; d.m.y г., 11:42.
                    Alfa Romeo 147 1.6 TS 06' red Scarlet
                    exAlfa Romeo 156 2.5 V6 98' ...game over (((((
                    ex Legend 155 1.8 8v 95' SPORT MY.95 I am sexy and I know it...
                    ex Legend 155 2.0 8v 92' my Racing GLORY...
                    by RUBIG service

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от VFTI Покажи съобщение
                      Какво значи нестабилна кола? С 150км минавал ли си рязко от лява в дясна лента без да се прибиеш? Ако да значи всичко е окей...


                      Моята кола също беше зле в началото, но аз знаех че амортесьорите(предни) са ми за смяна... Задницата НЕ играе почти никаква роля(моите още не съм ги сменял макар че са от 92г..)...Това ти е и ОСНОВНАТА грешка...

                      Слагаш ЕДНИ ХУБАВИ газови амортесьори ОТПРЕД и просто ще се смееш на ПАсата

                      П.П В момента съм с НЕсъръзмерни гуми вече втора зима...опред съм 185/60 а отзад 185/70...Както се сещаш огромна разлика и вирната задница...Не съм усетил проблеми с каране по магистралата с 140км... Да си призная един път и за малко вдигнах 200км на новата отсечка на околовръстното..>Колата си стоеше супер
                      Колега в случая с вирната задница го казах във връзка с това че като имам всички пружини от Ку4-ката сложих задните които по височина са еднакви с моите но са по дебели (може би заради диференциала който е отзад на на ку4-ката и затова са по дебели) но колата ми "омекна" отново, в смисал с моите норламните си е по добре. Така сега начи ще монтирам предните макферсони от ку4-ката заедно с амортисьорите ( майсторчето нещо не го кефи марката която са нещо JOY...не съм сигурен)обаче пружините са с по една навивка по малко (съответно са по-ниски) и като остана на същата височина отзад а отпред стана по нисък няма ли да е по-лошо? Иначе дано да се окаже това в смисал с монтирането на предното окачване всичко най после да "заспи". Когато монтирам и предното ще кажа има ли разлика.
                      Колеги само да попитам някакви ориентировъчни цени за предни амотрисьори? Само да напомня че съмс дизел в смисъл съм по тежък отпред
                      92' Alfa Romeo 33 1,4 boxer SW(66kW)-бивша
                      95'Alfa Romeo 155 1,9TD(67kW)-бивша
                      90'Alfa Romeo 33 1.7 16V boxer(97kW) -бивша
                      00'Alfa Romeo 146 1.9JTD(77kW+)-настояща

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от DJ Покажи съобщение
                        Колега в случая с вирната задница го казах във връзка с това че като имам всички пружини от Ку4-ката сложих задните които по височина са еднакви с моите но са по дебели (може би заради диференциала който е отзад на на ку4-ката и затова са по дебели) но колата ми "омекна" отново, в смисал с моите норламните си е по добре. Така сега начи ще монтирам предните макферсони от ку4-ката заедно с амортисьорите ( майсторчето нещо не го кефи марката която са нещо JOY...не съм сигурен)обаче пружините са с по една навивка по малко (съответно са по-ниски) и като остана на същата височина отзад а отпред стана по нисък няма ли да е по-лошо? Иначе дано да се окаже това в смисал с монтирането на предното окачване всичко най после да "заспи". Когато монтирам и предното ще кажа има ли разлика.
                        Колеги само да попитам някакви ориентировъчни цени за предни амотрисьори? Само да напомня че съмс дизел в смисъл съм по тежък отпред
                        Маслени обикновенни 70-80лв. парчето...Газови хубави... 150-200лв/ брой според марката.. На каяба май бяха 140лв...

                        Дам ако задницата ти е клекнала е кофти...Дано всичко пасне с това окачване от Ку4...
                        Alfa Romeo 147 1.6 TS 06' red Scarlet
                        exAlfa Romeo 156 2.5 V6 98' ...game over (((((
                        ex Legend 155 1.8 8v 95' SPORT MY.95 I am sexy and I know it...
                        ex Legend 155 2.0 8v 92' my Racing GLORY...
                        by RUBIG service

                        Comment


                        • #13
                          :_)

                          Аз бих си използвал оригиналните пружини и само бих сменил предните амортисьори. И не си мисли че си чак толкова тежък отпред защото в сравнение с 2,5ТD си направо перце. Цените много зависят от марката която ще вземеш. Моите средно качество бяха около 200 лева бройката (преди година и половина).

                          Да допълня само че когато моята предница беше изпуснала колата се клатеше не само наляво - надясно а и напред - назад като лодка и усещането беше че ще се онтесе на някъде всеки момент
                          Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
                          Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
                          Peugeot 508 RXH 02.2013

                          Comment


                          • #14
                            Здравей колега DJ,

                            въпросът ми към теб е какво разбираш под "колата е нестабилна"?
                            Имаш предвид, че поднася по завоите или се люлее?
                            Last edited by Max; d.m.y г., 12:55.
                            Alfa Romeo 145 1.9 JTD

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от VFTI Покажи съобщение
                              Маслени обикновенни 70-80лв. парчето...Газови хубави... 150-200лв/ брой според марката.. На каяба май бяха 140лв...

                              Дам ако задницата ти е клекнала е кофти...Дано всичко пасне с това окачване от Ку4...
                              Не не е клекнала дори напротив щръкнала е ама направо ме изплашихте с тези цени.....
                              92' Alfa Romeo 33 1,4 boxer SW(66kW)-бивша
                              95'Alfa Romeo 155 1,9TD(67kW)-бивша
                              90'Alfa Romeo 33 1.7 16V boxer(97kW) -бивша
                              00'Alfa Romeo 146 1.9JTD(77kW+)-настояща

                              Comment

                              Working...
                              X